Verzenden & Retourneren

  • Gratis verzenden vanaf € 50,- binnen Nederland, daaronder €6.75 verzendkosten!
  • Gratis verzenden vanaf € 50,- naar België, daaronder slechts € 8.99 verzendkosten! 
  • Gratis afhalen aan onze afhaalbalie in Oud Gastel! 
  • Indien op voorraad: Van maandag t/m vrijdag voor 22.00 besteld, dezelfde dag verzonden! 
  • Voor België geldt: Van maandag t/m vrijdag voor 21:00 besteld, dezelfde dag verzonden! 

Verzending:

Zoals je ziet wordt je bestelling door ons snel verzonden. Wij verzenden onze pakketten met PostNL, de meest betrouwbare vervoerder van Nederland.

Zodra je je bestelling plaatst kun je kiezen of je je pakket thuis ('s avonds of overdag) of op een PostNL afhaalpunt wilt laten bezorgen,  of dat je het wilt ophalen bij onze afhaalbalie in Oud Gastel. De verzendkosten worden automatisch berekend aan de hand van de waarde van je bestelling. In je winkelwagen wordt al aangegeven voor welk bedrag je nog extra kunt bestellen om voor gratis verzending in aanmerking te komen.

Als je kiest voor bezorgen, dan heb je (bij levering binnen Nederland) de keuze of je het pakket thuisbezorgd wilt hebben, of dat je het op en PostNL servicepunt wilt afhalen. Je kunt daarbij zelf de locatie van het servicepunt selecteren welke voor jou het makkelijkst is.

Het voordeel van deze optie is dat je dus niet thuis hoeft te zijn als je pakket wordt afgeleverd, maar je op een tijdstip dat het jou uitkomt het pakket kunt ophalen bij jou in de buurt. Dit kan bijvoorbeeld bij een aantal supermarkten. Zo kun je het afhalen van je pakket combineren met je dagelijkse boodschappen. Mocht je bestelling door de brievenbus passen, dan wordt de bezorging aangepast naar je factuuradres indien je voor een afhaalpunt hebt gekozen. 

Latere bezorgdag en avondlevering!

Je kunt nu binnen Nederland zelf kiezen op welke dag je je bestelling geleverd wilt hebben.Eventueel zelfs 's avonds tegen een kleine meerprijs. Bij het afronden van je bestelling zie je direct wat de kosten per verzendoptie zijn. 

Niet thuis bij de bezorging?

Het kan natuurlijk voorkomen dat je niet thuis bent als de pakketbezorger bij je langskomt. In dat geval zal de bezorger proberen het pakketje bij één van de buren af te leveren. Mocht dat ook niet lukken, dan kan de bezorger ervoor kiezen het pakket af te geven bij een PostNL Servicepunt bij je in de buurt. Via de track & trace link die je van ons ontvangt, kun je altijd bekijken waar je pakket zich bevindt en wanneer het naar verwachting bij je wordt aangeboden.

Overigens: je kunt in onze checkout kiezen voor een leverdatum die jou het beste uitkomt. We zorgen dan dat het pakket een dag voor de gekozen datum wordt verzonden, zodat het normaal gesproken op de gekozen datum wordt bezorgd.

PostNL Servicepunt

Indien je hebt gekozen je pakket af te laten leveren op een PostNL servicepunt. Via de track & trace link die je van ons ontvangt, kun je altijd zien wanneer je pakket daar voor je klaarligt. Het pakket blijft 7 dagen op het afhaalpunt liggen. Mocht je het niet tijdig ophalen dan wordt het pakket naar ons teruggestuurd en als retour verwerkt.

PostNL Mijn Pakket App

We adviseren je de Mijnpakket app van PostNL te downloaden via de Google Play store of iTunes store. Hiermee heb je altijd het laatste inzicht in de status van je zending én kun je desgewenst het afleveradres of moment later aanpassen.

België

Pakketten die naar België worden verzonden en waarbij de ontvanger bij aflevering niet thuis is, worden na 2 bezorgpogingen naar ons geretourneerd. Soms levert de pakketbezorger het pakje af bij een afhaalpunt in de buurt, maar dit is niet gegarandeerd. 

Let op: pakketten naar België kunnen enkel worden uitgereikt als de naam op het pakket overeenkomt met degene die op het adres woont. Er moet ook door de ontvanger getekend worden voor ontvangst.

Verzenden binnen heel Europa!

Wil je je pakket laten versturen naar een adres buiten Nederland? Ook dat is vanaf nu geen enkel probleem! Je bestelt gewoon via de site en geeft het gewenste verzendadres op. Als dat buiten Nederland of België is wordt vanzelf de verzendoptie DPD Pakketdienst getoond bij de verzendmogelijkheden, met direct het juiste tarief voor jouw bestelling! 

We hanteren zeer scherpe tarieven voor verzendingen binnen Europa, zelfs gratis vanaf bepaalde bedragen! Zodra je je bestelling afrondt zie je direct het tarief bij de verzendopties. 


Na het afronden van je bestelling

Zodra je je volledige bestelling hebt afgerond en betaald (of hebt gekozen voor achteraf betalen) wordt deze door ons verwerkt. Natuurlijk houden we je op de hoogte van de voortgang van je bestelling en ontvang je van ons een track & trace nummer als je pakket onderweg is. Hiermee kun je zelf je bestelling volgen.

Afhalen van je bestelling

Wil je besparen op de verzendkosten en een bestelling bij ons afhalen? Ook dat is geen enkel probleem. Zodra je je bestelling via onze webshop plaatst, krijg je de mogelijkheid te kiezen voor afhalen in Oud Gastel. Als je voor deze optie kiest wordt je bestelling door ons verwerkt en krijg je een melding als deze klaarstaat om te worden afgehaald. Je pakket ligt (meestal) de volgende dag, zodra het hier is afgeleverd, klaar om afgehaald te worden.

Bij wijze van uitzondering kan je, op afspraak, ook je bestelling in Middelburg bij ons kantoor afhalen. Geef hiervoor je bestelling per mail of telefoon aan ons door. Wij bestellen het artikel en maken een afspraak met je zodra het in Middelburg klaarligt. Je kunt in Middelburg liefst met PIN betalen, contant is in overleg eventueel ook mogelijk.

Let op: je kunt in Oud Gastel aan de afhaalbalie dus NIET betalen. De bestelling moet dus vooraf via de webshop zijn betaald.

Je kunt onze openingstijden bekijken op deze pagina: Openingstijden

Onze afhaalbalie is gevestigd op het volgende adres:

Montapacking iov Bushcraftshop
Watermolen 6b
4751 VK  Oud Gastel

Let op: in Middelburg kun je geen bestellingen afhalen, er is in Middelburg geen voorraad aanwezig.

Keuze brievenbuspakje, brief of pakket

We kiezen automatisch de beste verzendmethode voor je bestelling. Als het pakket door de brievenbus past verzenden we het als traceerbaar brievenbuspakje of als gewone brief. Je hoeft dan niet thuis te zijn als het pakket wordt bezorgd: de postbode laat het achter in je brievenbus. Met de track & trace code die je ontvangt (niet bij verzending als brief) kun je nakijken of jouw pakket als brievenbuspakje is verzonden. Als je gekozen hebt voor bezorgen op een PostNL afhaalpunt wijzigen we dit naar je huisadres als we een briefpakje of brief versturen.

 

Vertraging

Indien een bestelling op werkdagen voor 22.00 wordt geplaatst en betaalt wordt deze dezelfde dag verzonden. De bestelling wordt de volgende dag op het door de klant aangegeven afleveradres bezorgd. Voor de bezorging zijn wij afhankelijk van PostNL en DPD. Door interne of externe calamiteiten bij PostNL of DPD (zoals technische storingen, extreme drukte, pechgevallen, vermissing e.d.) kan het voorkomen dat een pakket niet de volgende werkdag wordt geleverd. 

Tip: download de handig PostNL app en pas zelf het aflevermoment aan!

Wil je het bezorgmoment aanpassen van de zending? Installeer dan de PostNL app op je mobiele telefoon. Zodra de zending bij PostNL de eerste sorteerscan heeft gehad en de Track & Trace aangeeft dat je zending door hen is ontvangen (meestal voor 24:00 's avonds op de dag van verzending) kun je het bezorgmoment in de app aanpassen. Dit kan tot uiterlijk 06.00 's ochtends op de dag dat de bezorging gepland staat. Je kunt dan bijvoorbeeld ook kiezen voor een avondlevering of het afleveren van het pakket bij een PostNL servicepunt.

Download vandaag nog de PostNL app en blijf voortaan op de hoogte van al je zendingen:
Voor Android in de Google Play store: [DOWNLOAD]
Voor Apple in de iTunes App Store: [DOWNLOAD]

Meer info: Maandag t/m vrijdag voor 22.00 uur besteld? Dezelfde dag verzonden!

Bestellingen die van maandag t/m vrijdag voor 22.00 uur worden geplaatst en waarvan wij de betaling hebben ontvangen, worden nog dezelfde dag verwerkt en verzonden. Je ontvangt je bestelling in zowel Nederland als België in de meeste gevallen de volgende dag op het opgegeven adres.

Let op: bij zware zendingen boven de 25kg maken we altijd gebruik van DPD. Deze zendingen kunnen 1 dag langer onderweg zijn dan aangegeven op onze site.

Binnen Nederland bieden we tevens de optie zelf een bezorgdatum te kiezen, zo bepaal je zelf op welke dag je pakket wordt afgeleverd en kun je zelfs kiezen voor avond bezorging tegen een kleine meerprijs.

PostNL & DPD bezorgen pakketten niet op officiële feestdagen, maandagen en zondagen. Wij verzenden de pakketten van maandag t/m vrijdag tot 22.00 uur.

Let op dat wij voor de bezorging afhankelijk zijn van PostNL of DPD. Wij zorgen dat het pakket tijdig bij PostNL of DPD wordt aangeleverd, daarna hebben wij geen invloed meer op de bezorging. Het kan een enkele keer voorkomen dat een pakket niet de volgende dag wordt geleverd. Onze ervaring leert dat er in 99,8% van de gevallen volgens bovenstaande voorwaarden wordt bezorgd.

Retourneren

  • 30 dagen bedenktijd
  • Gemakkelijk retourneren via onze Retourportal: RETOURPORTAAL
  • Terugsturen via jouw favoriete pakketdienst naar keuze.
  • Lees onderstaande aanwijzingen voor retourzendingen!

Nadat je je bestelling thuis hebt ontvangen heb je 30 dagen de tijd om de producten te bekijken. Je hebt tot en met dag 30 om te laten weten dat je van de koop afziet. Vervolgens heb je nog 14 dagen de tijd om daadwerkelijk te retourneren. Als (een deel van) je bestelling niet aan je verwachtingen voldoet kun je deze aan ons retour sturen. We waarderen het als je aan wilt geven waarom je iets wilt terugsturen, maar dit is niet verplicht.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping [DOWNLOAD] maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Wij hebben de voorkeur dat je een email stuurt naar [email protected] Graag de volgende gegevens vermelden:

  • Het nummer van je bestelling, factuur of pakbon.
  • Je naam en adresgegevens.
  • Welk(e) artikel(en) je retour wilt sturen en liefst ook de reden hiervoor.

Zodra je je retour hebt aangemeld via de portal (RETOURPORTAAL) kun je deze direct aan ons terugsturen en ontvang je na verwerking je aankoopbedrag terug!

Stuur het product compleet, ongebruikt en onbeschadigd terug in en indien mogelijk in originele verpakking. Het is toegestaan om artikelen terug te sturen die niet (geheel) aan bovenstaande eisen voldoen. De kosten voor de waardevermindering van het product zullen dan in mindering worden gebracht op het terug te betalen bedrag. Hiervan stellen we je natuurlijk op de hoogte.

Er zijn een aantal artikelen die uitgesloten zijn van het herroepingsrecht:

  • Producten vervaardigd conform instructies van de consument (maatwerk);
  • Producten die kunnen bederven binnen de bedenktermijn;
  • Makkelijk kopieerbare producten die niet retourneerbaar zijn wanneer de verzegeling is verbroken, zoals games, dvd's en cd's; 
  • Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van
    gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is 
    verbroken.

 De kosten voor het retour zenden zijn voor je eigen rekening. 

Tip: wist je dat je bij betaling met PayPal in aanmerking kunt komen voor een vergoeding van de retourzendkosten? Kijk op de site van PayPal hoe je dit kunt activeren! [BEZOEK PAYPAL]

Retouradres

Zodra je de retour via de retourportal hebt aangemeld ontvang je een label met daarop ons retouradres. Je kunt eenvoudig dit label op de retourzending plakken en vervolgens het pakket terugsturen. Je mag zelf kiezen via welke vervoerder je retour stuurt (tenzij je van ons een label hebt ontvangen).
Let op dat we geen pakketten op kunnen halen bij een afhaalpunt, de retour moet dus naar het adres op het label.

Tot Slot

Bij een retourzending vergoedt Kookvuur alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door Kookvuur in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij Kookvuur aanbiedt het product zelf af te halen, mag zij wachten met terugbetalen tot zij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Kookvuur gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »